středa 24. prosince 2008

Běžný život

Spousta lidí si dává předsevzetí na Nový rok. Já si dávám předsevzetí pravidelně na podzim – začátek školního roku je k tomu jako stvořený. Každý rok si slibuju, jak budu tento semestr opravdu chodit do školy a nebudu nechávat všechno až na zkouškové – a každý rok si ve zkouškovém vyčítám, že jsem to nedodržela.
Místo podobných slibů jsem si letos dala předsevzetí obecnější – letos budu dělat věci, které mě baví. Věci, ke kterým jsem se doteď nedostala, odkládala je nebo se vymlouvala na nedostatek času.
Tak jsem se přihlásila na kurzy žurnalistiky – něco jako přípravka k přijímačkám na UK (Kdo ví? Třeba se někdy k druhé VŠ propracuji – na studium není nikdy pozdě). Seznamuji se s různými žánry, píšu články s různou úrovní objektivity a zjišťuji, co mi jde víc a co méně. Na nějaké soudy je po třetí hodině ještě brzy, ale pocity jsou zatím veskrze pozitivní.
Makléřské zkoušky jsem musela kvůli administrativním nesrovnalostem v ČNB odložit – má přihláška se někde ztratila, tak mi nezbývá než se přihlásit k náhradnímu termínu. viděla bych to na začátek listopadu.
Co se týče estetických předsevzetí – zbavit se těch pár kilo, o které jsem ve společném šťastném soužití s drahým zkrásněla – to jde celkem snadno. Spojila jsem zeštíhlení postavy s zeštíhlením měsíčního rozpočtu na domácnost a jak se zdá, souvisí to více než úzce. Abych nebyla nařčena z neplnění ledničky, nechala jsem alibisticky nákup pochutin na příteli. Čtrnáct dnů tak v kuchyni nic nepřibylo a já byla z obliga – tentokrát přece byl nákup na něm. Pro ilustraci uvedu jeden předpůlnoční sobotní rozhovor.
On: „Já mám hlad.“
Já: „Ještě je tam rýže.“
On: „Už tam nejsou ani špagety?“
Já: „Ty došly už dávno. Včera jsem dojedla pár posledních brambor se solí, maso nás opustilo minulou středu.“
V neděli Záchranář jídlo nakoupil, teď už je plnění ledničky opět na mně. To ale nevadí – džíny už mi zase hezky sednou a když si přidám pár hodin cvičení navíc, mělo by to tak zůstat i přes decentně naplněnou ledničku.
Když se ke zmíněným novostem přidá momentálně klidný partnerský život, bezva rodina, pár milých zážitků a plánů s přáteli (třeba zítřejší Národní divadlo) a rozečtená knížka od Pratchetta, všechno se protřepe a zamíchá, výsledkem je hezký pocit z měsíce října.
misstriss | 18.10.2007, 15:02:00

Komentáře (26)

Tip: Číslo ve hranatých závorkách vytvoří odkaz na jiný komentář
avatar
1
ngvadi | 18.10.2007, 19:32:02
bacha! stavovské, ne abyste čekali před národním ;))) jinak sme ještě ani nijak nedomluvili žádný spich (a vzhledem k tomu, že lístky pro vás dva se mi stále houpou nad stolem na nástěnce, tak by to něco domluvit chtělo;)

takže - o půl sedmé před stavovským divadlem? :)
avatar
2 Ngvadi,
misstriss | 18.10.2007, 19:47:08
žila jsem v omylu:) Tak předběžně o půl sedmé před Stavovským, ještě se domluvím s lik přes mobil:) Těšíme se:)
avatar
3
Pliwatko | WWW | 18.10.2007, 20:16:45
hned mi napiš jakýho pratchetta čteš...mi se ted s Mykeem shodli že "koule" je fakt průser..ale to se nedá brát jako regulerní knížka....nejradši mám celkově otce prasátek...
avatar
4 Pliwe,
misstriss | 18.10.2007, 20:38:11
Věda na zeměploše a Koule se nedají brát jako klasicky "pratchettovské" knížky, zvlášť když 2/3 psali jiní autoři. Mě se obě tyhle knížky líbily moc - protože to, o čem píšou, mě moc zajímá (pokud se k tomu někdy dostanu, hodím na blog nějaké články na téma informace). No řekni, dozvěděl by ses jinde o nejnovějších vědeckých poznatcích takhle hezkou formou? :)
Teď čtu Pátého elefanta, jinak jsem přečetla všechny knížky minimálně třikrát. Najít nějakou nej by bylo fakt těžký. Z těch nových Zasl(r)aná pošta, z těch prvních třeba Pyramidy, Stráže, hodně se mi líbila Maškaráda a čarodějky vůbec, mám ráda Elánia, ale poslední knížky s ním jako Noční hlídka a Buch mě tolik nezaujaly.
Z těch ne klasicky pratchettovských nových knížek se mi hodně líbil Zimoděj - hezký filozofičtější a lyričtější styl.
Obecně mám ale ty starší klasické radši.

5
Pliwatko | WWW | 18.10.2007, 21:06:55
mě se Buch líbilo ale ta Noční hlídka byl pro mě šok,tam se pořádne nic nestalo.....mě se líbí o kočičkách,to pravidelně pujčuju lidem....nejlepší knížka sou asi zajímavý časy podle všeho...já nejradši Mrakoplaše a krysího smrtě....doufám že k vánocům přeložej tu nejnovější zemeplochu co vyšla v englandu....jinak je zajímavý jak pratchett šel z 200strankovejch knížek na pětistovky...

teda ale tak si mi tu kouli obhájila že to zkusim znovu číst,ale prostě sem se těšil že to tam "mákové" víc rozjedou
avatar
6
misstriss | 18.10.2007, 21:26:31
Mákové tam pravda moc prostoru nedostali, museli ustoupit na úkor vědy:) Mrakoplaš je největší klasik, škoda, že v posledních knížkách už není. Mám v plánu si přečíst zase první díly. Jinak co se týče hloubky myšlenek, vedou u mě Malí bohové. Podle mě nejfilozofičtější knížka.

7
Pliwatko | WWW | 18.10.2007, 21:37:59
já neumim popravdě moc číst knížky navíckrát,u filmů sem se to naučil a u zemeploch asi začnu taky protože zvlášt ty první to je vtip na vtipu...sám sem jednu dobu říkal pořád tentononc...a Erik mě hodně dostal...jako první zemeplochu sem četl těžký melodično což je podle mě hodně zvláštní a hodně mimo zeměplocha stejne jako pyramida...tyjo já ti tim nechci zamastit blog,tak si asi o zemeplochách napíšem mimo blog,jestli nekdo nebude žárlit,hihi....

8
jayee | WWW | 18.10.2007, 23:23:46
miss, pliw: Ne že bych žárlil, ale teď se ty názory nedovim :(

9
jayee | WWW | 18.10.2007, 23:26:07
miss: Nechceš napsat nějakou zeměplošnou velkorecenzi? :)
avatar
10 Pro Pliwa
misstriss | 19.10.2007, 01:01:12
zdá se, že nemúžeme čtenáře o naši diskusi ochudit:) Těžký melodično, pyramidy a třeba taky Pohyblivý obrázky jsou trochu mimo, ale maj zase spoustu narážek a meziřádkovejch sdělení pro ty, kdo se v tématu (hudba, film, mytologie) orientujou. V jednom rozhovoru Pratchett napsal, že pokládá Melodično za svoji nejpropracovanější knihu, že je tam spousta narážek.
Když tak o tom přemýšlím, prostě nejde najít knihu (z těch starších), která by mě nezaujala. Každá má svoje kouzlo, i když každá jiný. Každý si tam najde to svoje oblíbené. Jen já se nemůžu rozhodnout, kterou mám nejradši.

Pro jayee: Na recenzi je potřeba být objektivní - a já ty knihy prostě zbožňuju a nenacházím na nich žádné chyby - a když už nějaké najdu (při troše snahy se to dá), převáží je takové množství pozitiv, že chyby zaniknou v davu. Mám ráda chytré knížky. Miluju metafory. Mám slabost pro fantasy. Nejbližší je mi lehce absurdní humor, který občas sklouzne k černému. A o vážných věcech nejraději píšu nevážně, popřípadě metaforicky. A v těch knížkách je to všechno. V každé jinak namíchané, někde víc do pohádky, někde víc do filozofie. nemůžeš chtít po mně, abych psala recenzi:) možná tak ódu:)

11
lik | WWW | 19.10.2007, 10:29:41
taky jsem se tesila na narodni divadlo:) to stavovske musim jeste najit:)

12 for Misskvík
Pliw | WWW | 19.10.2007, 11:32:56
já jednu dobu dokonce pořád psal do blogu dodatek "metaforicky"

příde mi užasný,jak ty svoje příběhy umí napasovat do různejch slavnejch knížek...to se týká zas asi nejvíc čarodějnic

Jo a nejvíc sem se historicky zasmál když popisoval jak smrť jen tak pro zábavu včelaří a jak mu včely nalítaly do lebky...a pak jak v otci prasátek pochcaly prasata teppich...

docela by mě zajímala taky prodejnost v čechách...dřív sem zaslech že se jedný zeměplochy prodá 10 tisíc...ted to podle mě bude horší,protože zdražil chleba a protože v čechách nemůžeme sehnat substituční trpasličí chleba..


13
JirkaV | WWW | 19.10.2007, 14:42:20
Jsem rad, ze se tady seslo tolik priznivcu zemeplochy :) Ja jsem cetl taky kazdou nekolikrat, mam hrozne rad situace kdy zdanlive nesmyslne filmovy "reziser" zahledi do pouste a rekne "Natocime tricivkac, kdy obrovsky zralok terorizuje pobrezi. Nebo radsi ne, to by nikoho nebavilo" a tak podobne :)

Prave jsem si na vikend hodil do batohu "Making Money", tak jsem zvedavy :)

Zavazadlo s vami ;-)
avatar
14
jesterka | WWW | 20.10.2007, 11:55:31
kurzy žurnalistiky musí určitě být zajímavý... ale já už takhle nestíhám, díky koňovi, takže si nechám zajít chuť...

Pratchteta já taky ráda :) i když k Zimodějovi jsem se zatím nedostala, stojí připraven v knihovničce a čeká, až dočtu Bukowského :)

jinak větroňům zdar, za chvíli odjíždím směr letiště Chrudim
avatar
15 miss:
tominosik | 22.10.2007, 15:17:13
jakto že ses přejmenovala na monstersgame na nějakou Amélii? :P
avatar
16 tominosik
misstriss | 22.10.2007, 21:36:19
Já už monsters nehraju - nemám na to čas a někdy na 30 levelu mě to přestalo i bavit - tak jsem si dala inzerát na fóru a přenechala účet jiné slečně:)

17 prosím,
tominosik | WWW | 04.11.2007, 21:03:40
bude další? ;)
avatar
18
misstriss | 04.11.2007, 21:32:58
Bude snad tenhle týden
avatar
19 Cest!
Karel Wagner | 08.11.2007, 14:01:07
Na studium muze byt i pozde.
avatar
20 misstriss,
Kamio | WWW | 08.11.2007, 15:03:18
takový koktejl opravdu není k zahození. Protřepat, nemíchat:) A pít pomalu, po doušcích a vychutnávat!
avatar
21 Krásná studentská léta
buteo | WWW | 10.11.2007, 00:30:45
Važ si toho a uži. Po fanfárách a s rourou v ruce se rázem vše změnilo a je to o něčem jiném. I říkávám, proč já blb pár let neopakoval. Hezký večer
avatar
22
Paželv | 16.11.2007, 23:53:44
A kdypak dáma míří zase do Göteborgu? Já tantokrát volím let Praha-Kodaň a pak vlak Kodaň-Göteborg, a to 23. listopadu.

23 Bude snad tenhle týden
tominosik | WWW | 17.11.2007, 01:41:31
opravdu??? prosím prosím... ;o)
avatar
24
misstriss | 28.11.2007, 19:39:19
Karel Wagner: To pověz naší osmdesátileté babičce, která chodí na Karlovku:) Věnuje Ti shovívavý úsměv.

Paželv: Vítám tě tady. Do Švédska se zatím nechystám, na vánoce míříme do teplých krajin. Ale už se mi stýská, to je pravda...
avatar
25
Karel Wagner | 06.12.2007, 17:48:24
Cinorodost v stari je sice dobra, ale takove studium uz je jen konicekem pro vyplneni volneho casu. Vystudovat je potreba dokud je clovek mlady neb ve stari ti to je k nicemu. Neb stari je smutne proto, ze nema budoucnost.
avatar
26
misstriss 19.12.2007, 22:33:40
Karel Wagner: Vzhledem k tomu, ze jsem psala o druhe vysoke skole, domnivala jsem se, ze z textu logicky vyplyva, ze mluvim o studiu pro radost, nikoliv jako nutne podmince budouci kariery. A na studium pro radost neni nikdy pozde.

Žádné komentáře:

Okomentovat