středa 24. prosince 2008

Jak se mám

Tak tady máme září.
Tenhle měsíc nemám ráda. Signalizuje konec léta a blížící se zimu. Občas si mě září udobří příjemně slunečným počasím a babím létem. To pak zapomenu na svou averzi a užívám si procházky mezi barevnými listy a vánek ve vlasech. Letošní září se ale netváří, že by mi chtělo poslat úplatek v podobě babího léta. Je zima, prší a nebe má šedonijakou splínovitou barvu.
Uplynulý týden se nesl v příjemně vytíženém duchu. Nechala jsem se umluvit k tomu, že jeden den v týdnu budu věnovat barové brigádě, nervy jsem si léčila na brigádě jiné, o dost klidnější a příjemnější (i když prostou vzrušujícně vtipných zážitků). Podobný maratón mě čeká i tento týden. Pro jistotu mám brigády rovnou tři.
Zdárně jsem pokročila na další level domácích prací a k nim přidružených činností, takže Záchranář se nestačil divit.
„Co jsi provedla?“ zvedl tázavě obočí, když jsem mu servírovala již třetí teplé jídlo toho týdne, čímž jsem zdvojnásobila počet teplých jídel, které jsem mu uvařila za celou dobu našeho společného soužití.
A to jsem dokonce ani nic neprovedla. Jen mě to začalo bavit.
Je ještě jeden důvod, proč se snažím se zaměstnat.
Deprese.
Škrábe nehty na dvířka a já jí odmítám pustit dál.
Zatím se mi to daří…
misstriss | 4.09.2007, 0:44:00

Komentáře (25)

avatar
1
Bára | WWW | 04.09.2007, 07:29:09
Ve chvíli, kdy je u nás doma abnormálně uklizeno, vědí všichni, že zaháním vztek nebo depresi. Jenže ono to funguje, tak proč občas neutřít prach za velkými skříněmi. Důležité je, že jsi chytře a preventivně zaujala obranný postoj a Záchranář z toho vytěží večeři.
avatar
2
LordDark (tom) | 04.09.2007, 10:05:18
miss: nevím čím to je, ale nějak se mi špatně tvůj blog zobrazuje... chybí to tvoje grafické rozvržení... :( ale jinak čtení je furt fajn ;)
avatar
3
Neinirie | 04.09.2007, 15:26:16
Triss drž se.. deprese a podzim.. nevim proč ale ma te nejakou spojitost. ALe ty vyhraješ:) stejně jako moje mamka:)
avatar
4
buteo | WWW | 04.09.2007, 18:21:10
To vaření je nejlepší věc na deprese a funguje i na nejbližšího, protože s plným bříškem ho potvůrka nedostane a máš hned dvě vítězství. Vaření zdar /vítězný úsměv/

5
Billy | WWW | 04.09.2007, 18:26:54
chjo..deprese snad začíná škrabat na vrátka pokojů všem; lambrusko nepomáhá na víc než dvě hodiny, než stačí vyprchat z krve; filmy se hloupě a němě hýbou, když není s kým u nich sedět a čaj pálí na jazyku taky tak nějak jinak a hlouběji.
avatar
6 Deprese?
Gomba | WWW | 04.09.2007, 21:06:03
Co to je?
To je ta mrcha, co neumí plavat v panáku irské whisky?
avatar
7
Gino | WWW | 05.09.2007, 07:35:19
Gomba... a utopi se, potvora jedna skareda :o)
Holky, kdyz mi je ouvej, tak jdu spat, nebo (jak pise Bara) neco delat. Proste nemyslet na to, odreagovat se, neresit. To je to jedine, co u me zabira.
avatar
8
Kamio | WWW | 05.09.2007, 11:06:32
Ano, je třeba najít smysl. Někdy je ten smysl i v tom hledání samotném. Držím pěsti a kdyby se náhodou nehtíky dodrápala, řekni jí: "Co ty tu ku**a děláš? Tebe nikdo nezval, tak vypadni!!" A ona poslechne, páč poslouchá jenom Tebe;))
avatar
9 Bylo jedno období
Eliza | Mail | WWW | 05.09.2007, 13:23:09
kdy s každým šedivým dnem u nás také zazvonila. Činzánko to neřešilo a jídlo se už po měsíci zviditelnilo v nedopnutých kalhotách. Docela pomohly procházky, i ve fujtajblovém počasí, ale hlavně nesedět doma. Mytí oken a luxování taky pořád nebaví ( někdy nebaví vůbec). Dají se rovnat fotky do alb, psát či telefonovat někomu, komu už to dlouho dlužíme. Ale nejlepší je nějaká tvůrčí práce, o které jsme neměli zhola tušení, že jí dokážeme vůbec vyprodukovat. ( psát básničky, malovat, brnkat do piána, fotit, i poslouchat muziku a přitom si zpívat). Tak něco postupně ozkoušej.
avatar
10
misstriss 05.09.2007, 16:33:45
Mně nejvíc pomáhá čtení knížek a snění. Zamknu se ve světě představ a realitu nechám daleko. Malování je také očistné, stejně tak psaní. Občas pomůže sport, endorfiny dokážou zázraky, občas jen stačí činnost. Ale když už se dostane ta mrcha pod kůži, nepomáhá už nic. Musí se počkat, až záchvat přejde a sbírat síly na odvetu.
Alkohol nepomáhá vůbec. Jen věci zhoršuje... Así umí plavat. I v té whiskey

11 Deprese
Uterox | WWW | 06.09.2007, 19:02:28
To je zajímavé téma. Fakt je to možná současnou dobou ovlivněnou počasím a tak vůbec...
Dnes jsem řešil zrovna to samé.
Jak to řeším já? Byl jsem dneska tak nějak "nasranej" (teda naštvanej)...
A jak jsem to vyřešil? Strašně mi s tím pomohla práce...
Jsem na stavbě a tam mě zkrátka chytl rapl, že jsem pracoval na stavbě jako o život, abych mohl zapomenout na svoje problémy, a tak nějak se z toho vybít a ono když škrábete omítku o několik desítkách metrů...
Tak je to skutečně ideální příležitost, jak zapomenout na svoje problémy a pak z práce odcházíte s radostí, že tady po vás na stavbě zůstane velký kus práce...
Mistr je spokojený, stavitel je spokojený a já vlastně taky:)

12
Billy | WWW | 07.09.2007, 09:18:10
Prace vseho druhu nebo předaleká túra. Souhlas. Dýchat mlhu a rozpomenu se na podzimní výpady do kopců s jedním báječným člověkem a jak jsme viděli lísku s jejími ohnivými listy.
avatar
13 uterox
misstriss | 07.09.2007, 10:32:43
Ano, do jistého stupně deprese fyzická práce pomáhá. Zvláště když pak člověk vidí výsledek. (úsměv)
avatar
14 Misstrissko milá!
cachotterie | 08.09.2007, 11:54:08
Nevím, jaký jsi měla důvod založit blog..možná je to pro tebe určitá forma "vybytí" se..takový soukromě veřejný deníček. Ale díky ti za něj...dlouho jsem nenarazila na nic, co by mě tak nadchlo a v čem bych viděla kus sama sebe a nějaká opravdový smysl. To je všechno, co jsem chtěla říct..:-)Hezký den!
avatar
15 Cachotterie,
misstriss | 10.09.2007, 15:39:50
děkuju za krásný komentář. Blog jsem založila původně jako součást psychoterapie, první příspěvky byly dost depresivní a bez nadhledu. Postupem času, jak začali lidé blog číst, rozhodla jsem se kvůli nim psát i o hezčích věcech a zážitcích a objevila jsem v sobě schopnost napsat i vtipný článek. Prostřednictvím psaní jsem získala pro život tolik potřebný nadhled a humor. A i když občas zaškobrtnu, pak se zase k tomu nadhledu vrátím.
Navíc si člověk uvědomí, jak malicherné jsou některé jeho "problémy" a také, že spousta lidí přemýšlí o podobných věcech a má podobné zážitky:)
avatar
16
Leni ze Sevilly | WWW | 12.09.2007, 11:56:35
neboj, budiz ti uklidnenim, ze deprese se plizi i na lidi, co ziji ve slunecnem state;), asi je to tim, ze sedne na toho, kdo se necha, takze bojujme jak to jde (me teda uklid nepomaha, snad posezeni s prateli a vypovidanim se z problemu, nalezeni reseni....)
avatar
17 Děkuju :-)
cachotterie | Mail | 14.09.2007, 20:33:19
Deprese je hrozná mrcha, znám to...a mrzí mě, že mou depresi obvykle nejvíc pocítí ti, kteří si to zaslouží nejméně..moji blízcí, kteří se mě naopak snaží bránit a ochrańovat. Ale na někom si to špatnou náladu vybít musím, nebo ne?:-)Sama o sobě můžu říct, že jsem příliš přecitlivělá...chvílemi příliš histerická, ale změnit to, ač bych si to moc přála nemůžu..nejde mi to..teda, zatím to nejde. A momentálně před sebou vidím jen nekonečnou horu učení k maturitě a nejistou budoucnost po ní...mám z toho docela nahnáno. Přeju Ti(si) MissTriss, aby těch radostnějších, vtipných, otevřených článků bylo víc..mnohem..nejvíc!
avatar
18 bude další?
LordDark (tom) | 15.09.2007, 20:22:35
bude další příspěvek? nemám se nad čím bavit... :(
avatar
19
misstriss | 15.09.2007, 20:45:54
Bude bude, jen nemám čas na psaní:) Příští týden se to rozhodně časově zlepší:)
avatar
20
Looney | WWW | 17.09.2007, 11:17:57
[19] Tak v to pevně doufám a věřím ... Přeji zlepšení časové situace :-smajlík čekající

21 ad deprese
idaho | WWW | 17.09.2007, 14:02:15
Nevim co to je deprese a tak vas nepochopim, ale pani v nasledujicim url zasla dal nez bych cekal.
http://www.osel.cz/index.php?clanek=2923
avatar
22 idaho,
misstriss | 18.09.2007, 10:58:33
to je také možnost. Zajímavé je, že v tom, jak klinická deprese funguje a jak jí léčit - například jak opravdu fungují antidepresiva - nemají lékaři zcela jasno - a přesto jdou vrtat do mozku.

Takové články mě ale přesto uklidňují. Říkám si, kdyby medikace nezabrala, ještě pořád je co zkoušet:)
avatar
23
ještěrka | WWW | 18.09.2007, 11:44:50
jj, je uklizeno a chlap se ještě navíc nají teplé véči :) hlavně, aby to nečet ten můj chlap, ještě by to potom mohl chtít taky, že...
avatar
24
Gino | WWW | 19.09.2007, 09:20:17
Teda... jsem koukal na ten odkaz o te pani Diane... a zaujalo me dole uplne neco jineho. Pristroj "orgasmatron", ktery spousti orgasmus - elektrody zavedene primo mezi obratle. Whow... :o)))
avatar
25 gino,
misstriss 19.09.2007, 11:07:35
tady jsou jasně vidět mužské preference (smích)

Žádné komentáře:

Okomentovat