středa 24. prosince 2008

Fobie z míčků a golf

Láká Vás hraní golfu?
Mě tedy ne.
Přesto jsem v neděli strávila téměř tři hodiny na golfovém hřišti a pravděpodobně se v několika následujících týdnech zúčastním pár golfových lekcí. Abyste plně pochopili, jak šokující větu jsem právě napsala, je třeba situaci trochu rozebrat.
Odmala mám odpor ke všem sportům a zábavám, kde se vyskytují kulaté předměty. Při své první (a poslední) hře bowlingu jsem trpěla jako zvíře a za celou dobu se trefila jinam než do žlábku asi třikrát. Má schopnost netrefit se na kulečníku z několika centimetrů fascinovala mé učitele snad ještě víc než když jsem trefila kolemjdoucího číšníka do holeně. Když jsem byla donucena vyrazit na firemní teambuildingový minigolf, místo podpory kolektivu mě mí spoluhráči začali upřímně nenávidět, protože jsem jim kazila výsledky. O zážitku ze squashe nemluvě.
Nejde jen o to, že jsem nešikovná. I nešikovní lidé se zřejmě vyzbrojeni dostatečným nadšením mohou vypracovat. Já k podobným věcem nemám sebemenší vztah už od malička. Nikdy jsem nevyhledávala kolektiv a nikdy jsem nebyla soutěživá. Raději jsem si běhala sama po lese, lezla s kamarády po skalách, jezdila na kole, plavala, četla, psala nebo vyráběla stolní hry. Ale jakékoliv míčové, pinkací nebo šťouchací hry a hrátky mě vždy nechávaly (a nechávají) zcela chladnou. To byste nevěřili, jak velkým společenským problémem odpor k balónkům všeho druhu je. Zvláště, když si Váš přítel zamiluje golf.
„Je to náádherný. To musíš zkusit. To by bylo úúžasný kdybychom hráli spolu.“
Já jsem doopravdy strašně ráda, že dělá něco, co ho baví. Že se dostane na čerstvý vzduch a odpočine si od práce a obou škol (dostat ho na procházku do lesa se snažím už čtvrt roku, zatím se mi to nepovedlo – a to nám les začíná za domem). Navíc se díky golfu vídá víc s rodiči a mám pocit, že to přispělo k vylepšení jejich rodinných vztahů, což ho pochopitelně těší – a tím pádem i mě. Chápu, že by chtěl svou zálibu se mnou sdílet. Také bychom tak trávili společně víc času. Už měsíc mám doma takovou malou propagandu. Je čím dál těžší vysvětlit, že se mi do toho opravdu, ale opravdu nechce.
Slíbila jsem alespoň, že se na něj přijdu podívat. Vhodná příležitost nastala tuto neděli, kdy šel milý na hřiště s otcem a se sestrou. Otec také hrál, sestra šla jako divák a nabídla se, že mě vyzvedne (čímž odrovnala mé výmluvy typu – jak se tam bez auta dopravím a jak se dopravím zpátky). A tak mě odpoledne doma vyzvedla.
Na hřišti jsme strávili něco přes dvě hodiny. Procházka to byla hezká, čekání, jak se úder povede napínavé, vysvětlování, o co vlastně jde, zajímavé. Navíc naše přítomnost zřejmě nosila štěstí, protože se oběma výjimečně dařilo. Ovšem představa, že bych tam s holí stála já, mě vzrušovala zhruba stejně jako žehlení. Někoho, kdo chodí pravidelně do přírody na procházky, pouhá existence flóry neuchvátí, ať už je posekaná nebo neposekaná, pořád je to tráva, kterou vídám docela často. Z hlediska sportu mi přijde ježdění na kole smysluplnější než mávání holí a když se k tomu přidá míček, je vystaráno. Pokud se povznesu nad možná neopodstatněný odpor ke kuličkám, pořád zůstává naprostá lhostejnost. Proč bych to dělala? Proto mi trochu kazily radost z příjemného přihlížení dotazy, kdy také začneme hrát. Zvláště, když sestra projevila nekolegiální nadšení korunované větou: „Hned zítra si seženu trenéra.“ Ještě chvíli jsem se snažila chabě vzdorovat, všechny mé snahy byly ale utnuty v zárodku argumentem, že přece nemohu soudit, když jsem to nezkusila. (Ano, to mi říkali lidé velmi často. Ten chudák na squashi díky tomu málem přišel o oko).
A tak jsem podlehla nátlaku. Tak dobrá, zkusím to. Ano, sice mě napadá spousta lepších variant, za co by mohl milý utrácet peníze než za lekce golfu pro svou přítelkyni, která nesnáší míčky, ale pokud mu to udělá tak velkou radost, dobrá. Odchodím pár hodin a rozhodnu se, jestli mě to baví, až potom, co to zkusím, nikoliv předtím.
Do čtvrtka mám alibi – musím se připravovat na čtvrteční makléřské zkoušky a nemám čas. Potom se bude milý dožadovat splnění mého slibu. Mám tedy pár dnů na to, abych přeřadila své a priori negativní pocity na neutrál.

misstriss | 8.10.2007, 21:10:00

Komentáře (21)

avatar
1 :D
záchranář | 08.10.2007, 21:19:21
A takhle to máme pořád... Moje přítelkyně totiž ještě nepochopila že golf je o tom někoho trefit a proto si myslím že v tom bude moooc dobrá. Já si ale přecejen vybalím své hokejové oblečení...
avatar
2 Feministky asi z Tvého vyznání radost nemají
buteo | WWW | 08.10.2007, 23:44:49
neboj, ony náš bloguje nečtou. Jinak, jsem hrdý na to, že můj syn /sice až ve svých 37/ začal hrát golf. Za mých mladých let, komouši dokonce popliváli tenis, jako sport kapitalistů. Pak poplivali baseball a tak. To byla totalita. Abys byla dáma s velkým D, nemusíš hrát nic, stačí se jen tak chovat.Je však dobré mít přiměřený přístup k módním sportům. Golf hrát sice rekreačně, přitom pravidelně, představuje roční investici pár desítek, ne li set tisíc korun.
Samo napovídá, že muž, který je členem klubu a hraje pravidelně golf, není žádný vochmelka s nízkými pudy a zájmy a určitě se nechodí prát na Spartu mezi primitivy.
Řeknu to takto. Chlap, který hraje pravidelně golf a je v něm trochu dobrý /pod 40/, je určitě v životě úspěšný a klidný člověk.
Nechci říct, že záchranář není ten pravý. Pokud ale bude i nadále vše podle Tebe, Bůh ochraňuj záchranáře a doufám že to nebereš až tak vážně. Hezký večer

3
jayee | WWW | 08.10.2007, 23:52:35
Sport má tři atributy: 1) pohyb, 2) rychlost, 3) kombinaci. Ideální je sport, kterej nabízí všchny 3, pokud jsou 2, tak to ještě jde, ale musí to být 1) a 2) :)
Vždycky jsem tvrdil, že golf, squash, kulečník a bowling jsou hrozně trendy a že je nehraju. Posledně dvě zmiňovaný věci jsem zkusil a musim říct, že bowling je fakt tragická nuda (i na permici kamarádky ve dvou) a kulečník je sranda až od 2 promile výš :) No a ty první dvě věci (úmyslně neříkám sporty) zkoušet nebudu, páč krom toho, že mě to vůbec neláká, tak na ně fakt nemám prachy :)

4
jayee | WWW | 08.10.2007, 23:59:39
buteo: Nevím, jestli je to mou nestřízlivostí, ale tvoje úvahy jsem vůbec nepochopil. Chybí mi kontinuita myšlení i pointa...Vůbec netuším, co tím autor chtěl říct. Naštěstí tu nejde o to, abych to pochopil já :)

5 Pro Butea
misstriss09.10.2007, 01:06:00
Záchranář si právě na nedělním golfu, kterého jsem byla svědkem, snížil handicap ze 40ti na 38. Na to, že má zelenou kartu měsíc, myslím úžasný výsledek a jsem na něj hrdá, protože jsem jeho největší fanynka.:) Jak jsem psala, proti jeho hraní nic nemám, naopak, mám z toho velkou radost, ráda se na něj dívám, ráda si o tom povídám.:)

Ovšem mě osobně to neláká. A nemyslím si, že to, že mě golf neláká, je charakterová vada. Někoho jiného by zase nelákalo mé oblíbené cvičení pilates a já bych mu to rozhodně nevyčítala. Chovat se jako dáma mi problém nedělá. Pokud být oravdovou dámou znamená věnovat se něčemu, co mě nebaví, jen proto, že je to módní, tak děkuji nechci. A vyhazovat za to navíc nemalé množství peněz je pošetilost.

I PŘESTO, že mě to neláká, budu golf zkoušet. Kdyby bylo vše podle mě, tak to rozhodně zkoušet nebudu. Článek je celý právě o tom, že PODLE MÉHO NENÍ, že jsem ustoupila a i přes svou nesmírnou hrůzu a špatné zkušenosti hodlám překonat sama sebe a jít kvůli příteli do něčeho, do čeho bych sama rozhodně za nešla.
Když už do toho ale jdu, chci tam jít bez předsudků a beze strachu, abych si udělala na věc vlastní názor a zodpovědně zjistila, jestli mě to baví (a mé pocity byly přehnané) nebo nebaví.

S větou "Pokud ale bude i nadále vše podle Tebe, Bůh ochraňuj záchranáře" tedy nesouhlasím a to dosti zásadně. V tomto případě podle mého není a ani v jiných věcech si nejsem vědoma nějaké zásadní nadvlády jak na mé, tak na jeho straně. (Když přemýšlím o tom, kdy bylo za poslední dobu po mém, napadá mě jediné - nedovolila jsem příteli zaplacení mých účtů za telefon poté, co mi ho vypojili - telefon a polovinu výdajů za jídlo si zaplatit nenechám i kdybych měla umřít hlady a volat celý měsíc jen z okna).

6 Pro jayee
misstriss | WWW | 09.10.2007, 01:20:10
Podle Tvých atributů je squash ideální sport, má všechny tři:) Já se snažím nad to, jestli je sport trendy nebo není, povznést. Nechat se něčím strhnout jen proto, že je to módní, mi nehrozí, nechci ale ani opak - módní věci předem odsuzovat. Snažím se mít v rámci možností na věci svoje vlastní názory (říkám v rámci možností, protože mě samozřejmě stejně jako ostatní ovlivňuje spousta věcí).
avatar
7 Nepochopen
buteo | WWW | 09.10.2007, 10:45:07
Četl jsem Tvůj článek slovo po slově a komentoval jsem jednotlivé myšlenky. Rozhodně to nebylo myšleno jako útok proti Tobě. Čtu Tě rád, mám Tě v nabídce a taky pravidelně komentuji. Záchranáři k 38 gratuluji, buď je velice talentovaný nebo je za tím spousta odpalů nebo obojí.
Pro jayee - pisatel nese svou kůži na trh svým příspěvkem a komentátor si může napsat co chce. Pisatelovi se nelíbí, může ho vymazat.
avatar
8 Vysvětlení
misstriss | 09.10.2007, 11:04:10
Buteo, ani já nemyslela svůj komentář jako útok:) Těžký den a pozdní noční hodina způsobily, že jsem psala v razantnějším tónu, než je u mě zvykem, ale přesto s nadsázkou, nadhledem a úsměvem.
Komentáře, se kterými (nebo jednou větou z nich) mohu nesouhlasit, mám nejraději. Blog není soukromým deníkem, přináší komfort zpětné vazby a toho si nesmírně vážím. A myslím si, že pokud s něčím nesouhlasím, je důležité podrobně rozebrat jak a proč a zač a nač:)
Není pravda, že se mi komentář nelíbil. Nelíbit a nesouhlasit jsou dvě rozdílné věci...
avatar
9 misstriss,
Kamio | WWW | 09.10.2007, 12:23:07
pokud jde o mě, tak by mi úplně stačilo, kdyby mou polovičku bavilo se na mě koukat. Ale měl bych pocit, že se u toho prostě MUSÍ nudit, když nehraje. A to nemluvím o tom, že bych chtěl, abychom byli spolu. To chápu Záchranáře, asi to tak má taky. Muži vyhledávají mužskou společnost převážně proto, že tam nejsou tak nějak "geneticky" motivováni nebo gentlemansky povinováni ženu "zabavit".. No a tak klobouk dolů, že ses překonala a napiš jak to bude dále. Držím palce na zkoušky;-)
avatar
10 to buteo,jayee
záchranář | 09.10.2007, 12:55:31
Tak nejdřiv bych chtěl poděkovat za to "bůh ochraňuj záchranáře" ... ano to by vážně měl... a taky by měl schovat všechny ostrý předměty:)))

Asi bych nejdřív vyvrátil to co si myslí většina lidí. Golf není sport za který ročně dáte desítky až stovky tisíc korun. Ano počáteční investice do holí a do trenéra se dostane někde k 30tis ale pak už to o tisících není. Roční poplatek za možnost hrát na všech hřištích je 3000 a pak vstupné na devítijamkovém hřiště je v okolí 400-600 kč (které jdete 2,5hodiny). Tedy asi stejně jako byste dali za pronájem kurtu na squash na tři hodiny,nebo kurtu na tenis na stejnou dobu.


A taky bych se ohradil vůči jayeemu, squash je jeden z nejrychlejších a nejtěžších sportů co jsou. To že to není sport,to by jsi musel odsoudit i tenis... a že je "trendy"? No v Anglii and Australii,tradičních vítězích mistrovství světa je to sport jako u nás fotbal... To že tobě připadá "trendy" asi v tom že to hrajou manageři a vyšší klass je jen o tom že ten sport je tak rychlej a jsi hotovej za hodinu,máš čistou hlavu a můžeš zpátky do práce...
Jinak dle mého sport přestává být trendy když překročí 40tis hráčů a to oba už překročili a dokonce se oba učej na FTVS...

Jinak co se týký squashe nedrážděte hada bosou nohou.
Misstriss ví

11
jayee | WWW | 09.10.2007, 12:59:38
Miss: No spíš tam mělo být "1) běhání" a protože běhání pro mě znamená z pragmatických důvodů až 5 kroků a víc, tak tam, squash nepasuje :)
Jinak jasně, já to taky nehraju, páč by mě to nebavilo.

Buteo: a další komentátor může vyjádřit nepochopení komentáře jiného komentátora...
avatar
12 to jayee
záchranář | 09.10.2007, 13:01:37
že já tě jako bývalej velmi dobrej hráč squashe protáhnu po kurtu a ukážu ti co to je běhat a opravdu ho hrát... :))))

13
jayee | WWW | 09.10.2007, 13:05:20
záchranář: Já vim, že je rychlej a dynamickej - proto ho taky nezkoušim, to není nic pro mě :-D
Tenis je daleko víc vytrvalostní, krom toho u toho nejseš zavřenej v malý místnosti a mě teda stojí 250 za rok ;)

14
jayee | WWW | 09.10.2007, 13:07:25
ad 12: Já myslel pět kroků jedním směrem po sobě :)

15 for makléřka Misstriss
Pliwatko | WWW | 09.10.2007, 15:32:15
jestli si pamatuješ ještě hotel golf tak občas tam vezmu nějakou slečnu na rande,projdem lesíkem a nasbíráme si pár míčků...

golf je pro nás hokejisty docela dobrej sport ale takovej zdlouhavej...a taky mě trošku štvou ty jejich hadry...taky ve filmech už se začíná prosazovat ničení golfovou holí místo basseballkou...

16 Pro Kamia
misstriss |.10.2007, 22:14:14
Z nudy jsem měla pravda trochu obavy, ale nakonec jsem byla příjemně překvapena. Tím, že se hrálo o handicap, byla hra o to více napínavá. Byla jsem zvědavá, jak bude vypadat další jamka, trnula jsem, jestli míček neskončí ve vodě, měla radost, když se povedl hezký úder a skřípala zuby, když se nepovedl. A hlavně jsem nbyla ráda, že trávím čas s milým. O vývoji mých golfových lekcí budu průběžně informovat:)

17 Pro Pliwa
misstriss |.10.2007, 11:09:06
Na hotel golf si pamatuju stejně jako všechny další zelené plochy v okolí Řep. Já radší chodila na rande v noci do Hvězdy nebo Šárky. Nebo ke kříži u krematoria:)
avatar
18
elef | 11.10.2007, 13:20:22
Handicap se prece obvykle snizuje pri turnajich, ne? Druha moznost je, ze ti to nejaky clovek s dobrym handicapem osvedci. Takhle si snizuje handicap spousta lidi a vypovidaci hodnotu radsi nebudu kometovat...
avatar
19 :to elef
záchranář | 11.10.2007, 13:36:23
Jo je to nesoutěžní výsledek a vypovídací hodnota je podle toho jak si toho jak moc jsi čestnej,to je pravda
avatar
20
jesterka | WWW | 11.10.2007, 16:37:45
uf, no tak golf teda taky zrovna nemusím... úplně mi stačí, že jsem kdysi dávno ještě na gymplu na golfovém turnaji dělala brigádu... lítala jsem po jamkách s walkie talkie a hlásila na vyžádání stav :) děsně jsem se naběhala...
avatar
21
tominosik | WWW | 11.10.2007, 18:30:25
jejda! :) tady jsou komentáře delší než samotný příspěvek :)

ale abych se vyjádřil i k tématu, tak golf mě taky láká... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat