úterý 23. prosince 2008

Odpuštění

Archív mám plný básniček... Nebudu psát komu a kdy jsem kterou psala. Některé jsou aktuálnější, některé jsou staré třeba 10let...
Opona z černého sametu
Jeviště tiše zahalila
Chorály ztracené v šepotu
Ve tmě umírá smutná víla
Která v životě zabloudila

Slzy jak perly na zem kanou
Závoj špinavý od krve
Zvony v mém srdci zvoní hranou
Zapomnění na uvítanou
Umřít je vždycky poprvé

Hádes ji vítá ve své říši
V temnotě za ním stojí dav
Zástupy duchů hluší tiší
Shlížejí tvrdě ze svých výšin
V ústrety letí smrtihlav

Natahují k ní svoje spáry
Připravují si hostinu
Pak pokládají ji na máry
Tíži života z lící sňali
Říkals nevím zda prominu

Démoni s mojí mrtvou vílou
Hrají hru na odpuštění
Trhají její róbu bílou
Sekají tělo dýkou křivou
Svírá mě hrozné tušení

Vosk ze svící se ve tmě ztrácí
Uhasly navždy bez naděje
Myslím na světlo ve Tvých zracích
Vzpomínka krutě se mi vrací
Ve tmě se dusím, dech se chvěje

Zranila jsem tě ostnem jedu
Na rukou mých jsou slzy tvé
Teď piju svoji číši jedu
Vrátit zpátky čas nedovedu
V naše začátky nádherné

Jak jsi zachránil duši moji
Kterou teď s chladem odháníš
Jak jsme chtěli být navždy svoji
Dušička se teď ve tmě bojí
Vždyť už jí nikdo nechrání

Mrtvá víla mě k sobě mámí
Dělala bych jí společnost
Prý mám jít do temnoty za ní
Sama se duchům neubrání
Dostal jsi jen mou nevděčnost

Nezasloužím si slitování
Nezasloužím si lásku tvou
Mám jen poslední smutné přání
Abys před smrtí bez váhání
Přijal mou lásku upřímnou

Už klesám do vln zapomnění
Charón mě veze do svých bran
Světlo lásky už pro mě není
Tvé rozhořčení těžko změním
Kdo chybuje je vždycky sám

misstriss | 29.05.2007, 20:14:00

Komentáře (10)

Tip: Číslo ve hranatých závorkách vytvoří odkaz na jiný komentář
avatar
1
Jejka | 29.05.2007, 20:35:03
Je sice smutná, ale má své kouzlo. Jen škoda, že tohle člověk zplodí když je mu mizerně co ?

2
jayee | WWW | 29.05.2007, 21:16:49
Předposlední strofa je dobrá, má myšlenku, tomu rozumím, dokážu se do toho vcítit...
A jinak teda spojení "slzy kanou" ve mně asociuje Landu :)
avatar
3
Misstriss 01.06.2007, 15:58:54
jejka: já vždycky píšu takové rýmované bláboly, když je mi mizerně, zatím nemám v archívu snad jedinou pozitivní:)

jayee:Zrovna tu předposlední jsem chtěla úplně odstranit, protože se mi nelíbila, přišla mi moc doslovná. To je dobře, že mají lidé různé názory:) Ocením i další kritické (ať už pozitivní či negativní) komenty ke všem těm mým rýmovačkám:) V budoucnu sem zase nějaké hodím.

4
Jejka | WWW | 01.06.2007, 18:43:38
Jo, chápu. Moje jdiná trochu pozitivní je SEN:)

5
jayee | WWW | 02.06.2007, 14:55:19
Jo, Miss, možná doslovná, ale upřímná ;)

6
jayee | WWW | 02.06.2007, 14:58:39
Tím chci říct, že ostatní je hodně o hrátkách se slovy, ale tady jsou cítit emoce...
A ještě se mi líbí "umřít je vždycky poprvé".
avatar
7
Misstriss | 02.06.2007, 23:41:14
Obdivuju lidi, kteří dokáží stvořit báseň, která je nádherná jak formou, tak obsahem. Dílo, ze kterého přímo tryskají emoce a dokáže vzbudit v lidech dojem, který mají třeba z pohledu na "silný" obraz.
Znáte někdo někoho podobného? Třeba z těch méně známých? Ráda si doplním knihovnu novými jmény

jayee: Docela by mě zajímaly Tvé dojmy z ostatních poetických pokusů:)

8
jayee | WWW | 02.06.2007, 23:57:06
Proč moje dojmy? Nejsem literární kritik :) A krom toho mě málokdo dokáže oslovit... Miluju Ortena, kterej dokázal propojit v díle obrovskou něhu se smrtí a kterej mě i hodně ovlivnil ve stylu... Můžu Gellnera, snesu Machara nebo Hraběte, něco velmi málo (asi 2 básničky :)) se mi líbilo i od Dyka, z u nás ne tak profláklých je dobrej Chodasevič.
avatar
9
Misstriss 03.06.2007, 12:48:45
Mé rozervané duši je nejbližší Lermontov. Ale v knihovně mám spoustu dalších jmen, včetně jmenovaných. Děkuji za doporučení:)

10
jayee | WWW | 03.06.2007, 15:11:27
K rozervanosti bych se moc veřejně nehlásil :) I když to u Blížence není překvapivé :)) Nevím, Lermontova znám jenom jako prozaika, ale Osud člověka ani Hrdina naší doby mě moc neoslovily, stejně jako drtivá většina ruský literatury.
Jinak jestli opravdu chceš znát moje dojmy na tvý básničky, tak třeba něco pošli na jayee@seznam.cz, páč veřejně bych nedělal nic než chválil a to by nebylo objektivní ;) A já si zase rád počtu :P

2 komentáře:

  1. Sono così orgoglioso e felice di essere qui per condividere questa straordinaria testimonianza, meravigliosa e straordinaria, non riesco a credere che ora il mio ex marito sia qui con me a implorare per tutte le sue azioni sbagliate, dicendomi quanto si sentisse vuoto per tutto il tempo era via, mi ha lasciato e mi ha fatto tanto male dopo un divorzio avvenuto 5 mesi fa. E tutto questo miracolo è successo subito dopo aver contattato il dottor Egwali per chiedere aiuto, sono la donna più felice del mondo oggi direi di averlo di nuovo al mio fianco. È un miracolo per me e la mia famiglia ed eterno piacere e allegria. Sono così felice ora e non so quanto esprimere la mia gratitudine e apprezzamento al Dr.Egwali. Lo consiglio vivamente se hai bisogno di aiuto immediato in quanto è garantito.
    Inviagli un'e-mail oggi /dregwalispellhome@gmail.com o tramite
    WhatsApp: +2348122948392

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den všem, jmenuji se NINA, chci moc poděkovat DR ODIBOHOVI za obnovení míru zpět v mém manželství po deseti letech manželství můj manžel ROBERT SMITH se rozhodl opustit mě a naše dvě děti kvůli jiné ženě, jednoho čtvrtka odpoledne i viděl jsem příspěvek o Dr. ODIBOH, jak pomohl ženě přivést zpět jejího manžela z rukou jiné ženy Rozhodl jsem se ho kontaktovat ohledně problému, kterému čelím ve svém manželství DR ODIBOH mi řekl, ať si nedělám starosti, že díky Boží moci, nikoli naší moci manžel se ke mně vrátí, řekl mi, co si mám koupit na modlitbu, což jsem udělala po třech dnech, můj manžel mi zavolal, že je mu líto, že mě a naše dvě děti kvůli tomu opustil, zatímco jsem řekl ok, slova mých lidí nestačí děkuji vám DR ODIBOH za vaši pomoc říkám Bůh vám a vaší rodině žehnej za obnovení míru zpět do mého života
    DR ODIBOH TAKÉ POMŮŽE S NÁSLEDUJÍCÍMI PROBLÉMY.
    POTŘEBUJETE TAKÉ ŘEŠENÍ NÁSLEDUJÍCÍHO PROBLÉMU, KONTAKTUJTE HO TAKÉ.

    (1) Pokud chcete své EX zpět.
    (2) pokud máte vždy špatné sny.
    (3) Chcete být povýšeni ve své kanceláři.
    (4) Chcete, aby za vámi běžely ženy/muži.
    (5) Pokud chcete DÍTĚ.
    (6) Chcete být BOHATÍ.
    (7) Chcete připoutat svého manžela/manželku, aby byl váš navždy.
    (8) Pokud chcete své peníze zpět od někoho, kdo je nechce vrátit
    (9) Jak jste byli PODVEDENI a chcete získat zpět své ztracené peníze.
    (10) pokud chcete zastavit svůj ROZVOD.
    (11) pokud se chcete rozvést se svým manželem.
    (12) pokud chcete, aby vaše přání byla splněna.
    (13) Těhotenské kouzlo k početí dítěte
    (14) Zaručte, že vyhrajete znepokojivé soudní případy a rozvod bez ohledu na to, v jaké fázi
    (15) Zabraňte rozpadu vašeho manželství nebo vztahu.
    (16) Vyhrajte kouzla v loterii

    JEHO KONTAKTNÍ ADRESY JSOU:
    WHATAP: ČÍSLO:+2347048883838
    EMAIL: odibohsolutionhome@gmail.com

    OdpovědětVymazat