středa 24. prosince 2008

Peníze z ulice

Kéž bych tak našla na ulici 1000Kč... povzdechla jsem si mnohokrát, když jsem se nevyspale potácela na brigádu. Světe div se, můj sen se mi splnil. Jen suma byla odlišná. Našla jsem totiž tisíce dva.
No jen si to představte. Jdete po ulici a na chodníku uvidíte 2modré bankovky. Co byste dělali? Kdyby to byl chodník liduprázdný, zřejmě byste v duchu zajásali nad štěstěnou, rozhlédli se kolem a bankovky zvedli. Možná byste chvíli přemýšleli nad tím, že dohledání majitele – původního – je nepravděpodobné, věnovali pietně pár myšlenek neštěstí onoho majitele, ospravedlnili se větou – když to tady nechám ležet, zvedne to někdo jiný – a pak už se jen kochali nabytými financemi. Co ale dělat, když zahlédnete bankovky na pěší zóně s několika lavičkami, na kterých sedí lidé a další lidé se hemží kolem?
Fascinovaně jsem hleděla na bankovky u svých nohou a poté se začala rozhlížet hledajíce skrytou kameru. To ty peníze nikdo jiný nevidí? Viděli. Jen se nikdo neměl k tomu je zvednout. Slečna jdoucí po pěší zóně opačným směrem než já se zastavila a věnovala ležícím bankovkám dlouhý pohled. Přidali se ještě dva chlapci okupující nejbližší lavičku. Ovšem ke zvednutí peněz se stále nikdo neměl. K odchodu ale také ne. Komická situace. Abych předešla dalšímu hromadění zájemců, začala jsem jednat.
Zvedla jsem je. Napětí se trochu uvolnilo.
„Nejsi z televize?" zeptal se jeden z kluků.
„Ne." řekla jsem zamyšleně. V duchu jsem probírala možnosti. Rozhodla jsem se, že si peníze nechám. Zbývalo už jen rozhodnout kolik.
„Tak se šábnem?" řekl druhý puberťák. Všichni tři se na mě dívali prosebně a s očekáváním. Čekali na to, jak se rozhodnu. Zvláštní pocit. Nikdy jsem nebyla vůdčí typ, předseda třídy nebo kapitán družstva na tělocviku. Ani bavič davu. Nejsem člověk, který když mluví, ostatní ztichnou a se zájmem poslouchají. A nebyla jsem nikdy člověk, na jehož rozhodnutí by se čekalo a vzhlíželo se k němu. Stačí dvě modré bankovky v ruce a všechno je jinak (úsměv).
„Já si nechám 1000, kluci dostanou každý 250 a slečna 500." oznámila jsem po delší úvaze, kolik potřebuji na dnešní útratu a na výlet do Brna.
A jak jsem řekla, tak se stalo. Rozměnili si druhou tisícovku a bez smlouvání si rozdělili mnou určené sumy...
misstriss | 19.09.2007, 13:23:00

Komentáře (29)


1
sonja | WWW | 19.09.2007, 13:56:38
ty jo, to je fakt dobry!! skvela historka!
avatar
2
Kamio | WWW | 19.09.2007, 14:05:13
Opravdu škoda, že tam bylo tolik lidí. A třeba i škoda, že tam nebyl ten TV štáb se skrytou kamerou.. ale tohle je už tak profláknutý fór, že tohle by jistě netočili;-) Gratuluji k "výdělku" i k rozhodnutí:)
avatar
3
Leni ze Sevilly | WWW | 19.09.2007, 14:21:33
no parada, udelalas dobre...jen by me zajimalo, co by bylo, kdybys je sebrala a nikdo se neozval...;)
avatar
4 Gratulace!
Looney | WWW | 19.09.2007, 14:31:17
Představ si, já dneska na chodníku našla pětikorunu a vedle ní ještě korunu... Chabý, co? Ale jako malý dáreček po ránu to není špatné, lepší než drátem do oka :-hihi
avatar
5
@Teo | WWW | 19.09.2007, 14:49:04
Hehe, na ulici se válí peněz. Třeba v Perlovce. Nebo na E55. Stačí si je vyšlapat... :)

6 Já bych se nedělila.
Hébe | WWW | 19.09.2007, 15:41:26
Kdo se ohne první, tomu to patří.
avatar
7 Nic jsem nenašla, ale
Eliza | Mail | WWW | 19.09.2007, 19:05:25
dostala. Jen tak. Byla jsem v krámku, koukám se na věci co tam měli, kupuji jeden takový kousek na zeď. A přijde ke mně pán, no spíš kluk, jak se to vezme. A něco mi podává. Koukám na něj co je to za fígl, fór, či co. Byl to takový kroužek, žlutá mince, uprostřed s dírkou. Že prý je to čínská mince pro štěstí. A dal mi ji. Jen tak a odešel.
Tak mám minci v peněžence. A čekám. Nevím zda mám čekat do nekonečna, nebo do kdy to funguje. Mám jí asi tři dny. A od té doby se jaksi cítím šťastná. Nic jsem nenašla, nic jsem nevyhrála, ale ten pocit přetrvává.
avatar
8
Gomba | WWW | 19.09.2007, 22:26:13
2 MissTriss: Máš můj obdiv. Já nevím, jak bych se zachoval :)

2 Eliza: Ten mládenec Ti dal štěstí, zdá se. Vzácný dar.

9
Klárka | WWW | 20.09.2007, 17:04:38
Můj přítel našel minulý týden tisícovku... Od té doy chodím se sklopenou hlavou ;)
avatar
10
misstriss | 20.09.2007, 18:10:31
2 Eliza: To potěší snad i víc než ty peníze... Jednou mě oslovil na ulici cizí pán. Bála jsem se, co chce, ale on řekl jen: "Usmějte se, je hezky..." a šel dál. Od cizího člověka hezké slovo potěší. Kór ve městě, kde se všichni mračí a dívají se na sebe jako na potenciální agresory. Tak jsem to taky zkusila. Poslat tu radost dál. Pochválla jsem jedné slečně na ulici hezké šaty. Opravdu se mi moc líbily, tak jsem jí to řekla a šla dál. Byla překvapená a potěšená.

2 @Teo: Hovoříš z osobní zkušenosti? :)

2 Leni: Nechala bych si tisícovky obě (mrk)
avatar
11
Looney | WWW | 21.09.2007, 11:55:26
To je stejně hrozný, kolik se na ulici válí peněz... jenom nechápu, jak může někdo ztratit dvě tisícovky. Vypadly z kapsy? Z peněženky? Uletěly otevřeným oknem?
A co teprve ten šok, když majitel zjistí, že ho František Palacký navždy opustil! Nebo Emma!!! Nebo dokonce sám TGM!!!
avatar
12 Looney,
misstriss | 21.09.2007, 20:48:30
od té doby si své Palacké a TGM pečlivě hlídám. není jich mnoho, tak se to celkem dá. Ale znám lidi, kteří je nosí jen tak po kapsách. To se pak může stát, že ulétne...
avatar
13
Pliw | 22.09.2007, 00:39:03
ja kdysi chodil s hlavou dole a nacházel tolik drobnejch...ale velký nikdy ne...a ted už koukám po holkách a žádný peníze...každopádně ses zachovala skoro skautsky..chválim..
avatar
14 Pliwe,
misstriss 22.09.2007, 10:52:19
já taky koukám po holkách... Přesto mi bankovky neušly:)

15
Vlasák | WWW | 25.09.2007, 00:47:09
Pěkné rozřešení zapeklité situace :)

Je to asi tři roky, co jsem našel v drogerii u pokladny pětistovku, to byla tehdy procedura. Nikdo se k ní nehlásil, tak jsem instruoval prodavačku, že kdyby se někdo přihlásil, ať na sebe ten nepořádník, co trousí peníze, nechá kontakt. Když jsem tam přišel po třech dnech, pořád byla ta Němcová v mé kapse bezprizorní.

Přemýšlel jsem, co teda s ní.... Bylo to zvláštní - člověk pomalu přemýšlí víc, jak naloží s penězi, co mu padnou do klína, než o těch, na které si vydělá :) Zrovna jsme tehdy měli s kamarády večer srázek, tak bylo řešení nakonec nasnadě - objednat nějaké panáky pro kolektivní potěšení :) No, ale nebyl bych to já, kdyby to neskončilo tím, že jsem za to zúčastněným objednal zmrzlinové poháry :)

16
jayee | WWW | 25.09.2007, 02:44:40
Ad 11 a 12: To já si svoje sv. Václavy teda moc nehlídám :)
Ad 13: Já zas hledám ty prachy a nekoukám po holkách, takže apak nenajdu nic :))
avatar
17
ještěrka | WWW | 25.09.2007, 15:52:10
náhodou je hezký, že ses rozdělila, udělala bych to taky ;) na chování těch lidiček je vidět, jak jsme poznamenaný těma různýma skrytýma kamerama, haha :)
avatar
18
misstriss | 25.09.2007, 18:32:19
2 Vlasák: Hezky jsi to udělal. Také jsem přenýšlela, jak s tak snadno nabytými penězi naložit. Nemusela jsem to řešit dlouho - rozplynuly se na výletě do Brna, zbytek na provozu domácnosti. Jinak jsem navštívila tvůj blog a moc se mi líbil, určitě se tam ještě vrátím (úsměv)

jayee: Něco mi říká, že holek bude na ulicích víc než ležících tisícovek:)

ještěrka: To ano. Jednak skrytou kamerou, jednak snahou nepůsobit divně před ostatníma. Sám by každý ty peníze zvednul hned, ale takhle, když je kolem víc lidí, se k tomu nikdo neměl:)
avatar
19 Záleží na okolnostech
buteo | WWW | 26.09.2007, 22:59:46
Tento Tvůj spot znám už od jeho napsání, proto jsem si na něj vzpoměl už minulou sobotu, kdy u nás končila Zahrada Čech a já si šel do lékárny ve špitále pro léky. Na parkovišti peněženka a nikde nikdo. Kouknu, 1700,- papírových, nějaké doklady a na foto občanky, paní mého ročníku. Odnesl jsem do informací bez přemýšlení. Smát se na fotce třeba Standa Grossů, asi bych tam nechal ty drobné. Ten by tam ale neměl těch 17 stovek. Jeden důchodce k balíku nepřijde, zato dobře spávám. Hezký večer i záchranáři
avatar
20
Gino | WWW | 27.09.2007, 10:28:55
Ja vim teda naprosto presne co bych udelal :o) Normalne bych si je vzal :o) Rozdil je v tom, kdyz jeden najde celou penezenku, jak tu pise buteo - tu bych taky odnesl nekam do recepce... ale nechat dva litry na zemi uprostred mesta by si v dnesni dobe nedovolil ani ten Stáňa Grossů :D
avatar
21
larapro | 27.09.2007, 11:26:39
pěkné:), snad můžu říct upřímně, že bych peníze rozdělila hodně podobně... ale ten akt "sehnout se, vzít bankovky a odejít", to muselo být pekelný:)), to by mě možná někdo předběhl.. Tak ahoj, Miss, B
avatar
22 Buteo,
misstriss | 27.09.2007, 21:28:46
tohle dělám automaticky. plnou peněženku jsem našla v životě třikrát, dvakrát i plnou peněz: Vždycky jsem ji vrátila i s penězi, ale jednou bylo obtížné dohledat majitele, sehnala jsem ho nakonec přes kartičku s číslem na jeho právníka:)
jednou jsem našla také mobil, zavolala jsem z něj na nějaká čísla a tak ho vrátila majiteli. To pokládám ani ne tak za dobrý skutek jako za samozřejmost (úsměv)
avatar
23
Gino | WWW | 28.09.2007, 10:04:30
miss... blby na tom je (holt pech) ze to mnohdy nema zpetnou vazbu. Taky uz jsem v zivote neco naztracel a pozapomel... a tim je to hotovka. At uz to byl batoh ve vlaku, fotak atp... coz je skoda (nebo moje hloupost, hih)
avatar
24 Ztratil jsem mobil
buteo | WWW | 28.09.2007, 14:28:26
Včera ráno, kolem 7. jsem na náměstí v Litoměřicích u ČS vybíral z bankomatu peníze /z mého konta a vlastní kartou - pro šprýmaře/. Musel mi tam při vystupování z auta vypadnout. Po dojetí do své vísky jsem čekal asi dvě hodiny, zda se nenajde poctivý a nezavolá mi. Pak jsem nadšený volal službu zákazníkům a nechal ho zablokovat. To byla druhá ztráta.- První mi ukradli u Thomayerky před léty.

25 :)
Daves | Mail | WWW | 29.09.2007, 12:10:14
Asi bych se možná taky nedělil...

Sám nevím, jak bych to řešil. :-)

26
Roxie | Mail | WWW | 30.09.2007, 23:03:33
Někde platí zákon zvednutý pr*ele...Proč by nemohl platit zákon zvednutých peněz? :D Jinak skvělá historka :D

27
L. | WWW | 02.10.2007, 22:10:56
Za co padnul mily nalez?;)
avatar
28
misstriss | 04.10.2007, 11:20:50
Hlavně za výlet do Brna - ubytování, autobus a zbytek za jídlo:)

29
LordDark (tominosik) | WWW | 05.10.2007, 22:57:19
Brácha taky našel peněženku PLNOU peněz. Byl to nějaký ruský podnikatel žijící v česku, takže tam měl i dolary a ruble. Prý brácha napočítal tak 12 000,-

Ovšem taky tam neměl občanku, jen nějaké vizitky a kreditku a přes to toho chlápka našel. Jako nálezné dostal 2000,- a nějaký burbon, který doteď stojí na skříni a čeká na bráchovy narozeniny... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat