Čím jsem starší, tím má moje brožura životních zkušeností :"Jak vyjít s muži" více stran. Bohužel to neznamená, že těm tvorům čím dál víc rozumím. Spíš naopak. Poznávám nové a nové druhy a poddruhy a trochu se v tom ztrácím. Je načase si to nějak utřídit. Vybrat z těch popsaných stran alespoň pár účinných nápověd, které komunikaci s muži ulehčí. I když spojení slov muž a komunikace mi chvílemi připadá jako oxymóron.
Pro začátek bych popsala dva typy. Muž ozývací a muž neozývací.
Muž neozývací je základním druhem, ze kterého se později působením společnosti, matek, sester, seriálů a časopisů vyvinuly všechny další variety, o kterých budu psát. Měla bych mu tedy věnovat víc pozornosti. Rozhodně to nebude na škodu, protože je vysoká pravděpodobnost, že na tohoto pramuže v průběhu svého života narazíte. Pravděpodobně už jste měly tu čest. Často se vyskytuje v podobě otce nebo děda a pomáhá tak ničit naše rané ideály podporované nevýchovnými pohádkami o princích vyznávajících lásku kdekoli a kdykoli, chřadnoucích jen kvůli své princezně a naprosto monogamních.
Neozývací muž o svých citech nemluví. Přijde mu to naprosto zbytečné. Vždyť kdyby Vás nemiloval, tak by s Vámi přece nebyl. To, že s Vámi je, je přece tím nejpřesvědčivějším důkazem jeho lásky. Touhu občas přece jen něco láskyplného slyšet považují v lepších případech za nevyrovnanost, v horších za hysterii nebo znak psychické poruchy.
Na tom by nebylo nic až tak špatného.
Nejistota nás provází celým životem a je jedním z jeho základních principů. Všímat si druhých lidí, číst z náznaků, vážit si každého pohlazení... To přispívá k blízkosti dvou lidí víc než pasivní poslouchání každodenního slovního ujišťování o náklonnosti. Vyžaduje to od nás aktivní přístup, snažíme se vyčíst, jestli nás ten druhý miluje. Pokud by tohle bylo všechno, nemůžeme mluvit o problému.
Ale ono to není všechno.
Někdy se stane, že nás dotyčný bere jen jako záplatu na volný čas. Sexuální povyražení. Je všeobecně známo, že muži se milenek definitivně většinou nezbavují. Co kdyby někdy. I v tomto případě platí, že jsou s námi. Ale neplatí, že nás milují. Jak ale máme zjistit, která z těchto dvou variant je správná bez toho, abychom se zeptaly? Ovšem když se zeptáme, jsme hysterické nebo příliš tlačíme na pilu.
A co na to muži? Řešení je více než jednoduché. Máme to poznat samy.
Takže: Když se zeptáme, děláme něco, co jim je nepříjemné a naznačujeme, že coby partnerky rozhodně nejsme ideální.
Když to bez ptaní nepoznáme a uděláme tudíž nějaký přehmat (pozveme muže, který se s námi půl roku schází a bere to jako povyražení, na rodinnou oslavu Vánoc), platí totéž. Protože pokud jsme chytré a úžasné holky, prostě to pochopíme i beze slov.
No není to úžasné?
Perfektní logická smyčka.
Název neozývací muž vychází z další vlastnosti, která je těmto typům vlastní. Nemají potřebu být v kontaktu, když spolu zrovna nejste. Zatímco ozývacího muže potěší, když mu přes den napíšete „jen tak" několik zpráv , neozývací muž to nejen neocení a přijde mu to nesmyslné, ale mnohdy ho to navíc vyděsí. Nemůžete počítat s tím, že by nějak nadšeně reagoval. Po schůzce s Vámi, ze které máte úžasný pocit, o něm týden neslyšíte. Přemítáte, jestli se ještě někdy ozve, jestli ta schůzka byla opravdu tak hezká, jak se vám zdálo... Po týdnu zavolá jakoby nic a jakoukoliv vaši rozmrzelost nechápe. Ani by ho nenapadlo, že je třeba něco v nepořádku. On dřív nemohl a proto se neozýval. Proč by se taky ozýval, když neměl čas, že? No a vy přece víte, že vás má rád a na další schůzku se těší. Nepochybujete. Protože pochybují jen ženy slabé duchem a nejisté a to vy přece nejste. Protože jinak by s vámi nebyl. Jednoduchý jako facka.
pokračování příště
Muž neozývací je základním druhem, ze kterého se později působením společnosti, matek, sester, seriálů a časopisů vyvinuly všechny další variety, o kterých budu psát. Měla bych mu tedy věnovat víc pozornosti. Rozhodně to nebude na škodu, protože je vysoká pravděpodobnost, že na tohoto pramuže v průběhu svého života narazíte. Pravděpodobně už jste měly tu čest. Často se vyskytuje v podobě otce nebo děda a pomáhá tak ničit naše rané ideály podporované nevýchovnými pohádkami o princích vyznávajících lásku kdekoli a kdykoli, chřadnoucích jen kvůli své princezně a naprosto monogamních.
Neozývací muž o svých citech nemluví. Přijde mu to naprosto zbytečné. Vždyť kdyby Vás nemiloval, tak by s Vámi přece nebyl. To, že s Vámi je, je přece tím nejpřesvědčivějším důkazem jeho lásky. Touhu občas přece jen něco láskyplného slyšet považují v lepších případech za nevyrovnanost, v horších za hysterii nebo znak psychické poruchy.
Na tom by nebylo nic až tak špatného.
Nejistota nás provází celým životem a je jedním z jeho základních principů. Všímat si druhých lidí, číst z náznaků, vážit si každého pohlazení... To přispívá k blízkosti dvou lidí víc než pasivní poslouchání každodenního slovního ujišťování o náklonnosti. Vyžaduje to od nás aktivní přístup, snažíme se vyčíst, jestli nás ten druhý miluje. Pokud by tohle bylo všechno, nemůžeme mluvit o problému.
Ale ono to není všechno.
Někdy se stane, že nás dotyčný bere jen jako záplatu na volný čas. Sexuální povyražení. Je všeobecně známo, že muži se milenek definitivně většinou nezbavují. Co kdyby někdy. I v tomto případě platí, že jsou s námi. Ale neplatí, že nás milují. Jak ale máme zjistit, která z těchto dvou variant je správná bez toho, abychom se zeptaly? Ovšem když se zeptáme, jsme hysterické nebo příliš tlačíme na pilu.
A co na to muži? Řešení je více než jednoduché. Máme to poznat samy.
Takže: Když se zeptáme, děláme něco, co jim je nepříjemné a naznačujeme, že coby partnerky rozhodně nejsme ideální.
Když to bez ptaní nepoznáme a uděláme tudíž nějaký přehmat (pozveme muže, který se s námi půl roku schází a bere to jako povyražení, na rodinnou oslavu Vánoc), platí totéž. Protože pokud jsme chytré a úžasné holky, prostě to pochopíme i beze slov.
No není to úžasné?
Perfektní logická smyčka.
Název neozývací muž vychází z další vlastnosti, která je těmto typům vlastní. Nemají potřebu být v kontaktu, když spolu zrovna nejste. Zatímco ozývacího muže potěší, když mu přes den napíšete „jen tak" několik zpráv , neozývací muž to nejen neocení a přijde mu to nesmyslné, ale mnohdy ho to navíc vyděsí. Nemůžete počítat s tím, že by nějak nadšeně reagoval. Po schůzce s Vámi, ze které máte úžasný pocit, o něm týden neslyšíte. Přemítáte, jestli se ještě někdy ozve, jestli ta schůzka byla opravdu tak hezká, jak se vám zdálo... Po týdnu zavolá jakoby nic a jakoukoliv vaši rozmrzelost nechápe. Ani by ho nenapadlo, že je třeba něco v nepořádku. On dřív nemohl a proto se neozýval. Proč by se taky ozýval, když neměl čas, že? No a vy přece víte, že vás má rád a na další schůzku se těší. Nepochybujete. Protože pochybují jen ženy slabé duchem a nejisté a to vy přece nejste. Protože jinak by s vámi nebyl. Jednoduchý jako facka.
pokračování příště
Komentáře (37)
Tip: Číslo ve hranatých závorkách vytvoří odkaz na jiný komentář
1
billy | 19.06.2007, 18:42:02
billy | 19.06.2007, 18:42:02
amen:-)
no diky, nekoho v tom poznavam:).ale stejne je to frustrujici.
asi napíšu něco o ... ehm, řekněme ... dychtících a nedychtících ženách :e)
Ale Míšo, u ženských platí v jistym malinko jinym smyslu to samý rozdělení... ;)
5
misstriss | 19.06.2007, 22:46:56
misstriss | 19.06.2007, 22:46:56
jayee: Však já nikde netvrdím, že by neplatilo:)
Miss: Já osobně jsem ozývací (aspoń teda v tom domnění žiju), a tak mám rád ozývací holky :)
Dokud si tu příště nepřečtu, co to je za nadávku ,-)
Gomba: Já nespekuluju, jsem ozývací i kdyby to měli být ti nejhorší nevímco :)
Kluci, netypujte se tak okate :D Ja jsem asi nekdy ozyvaci a jindy neozyvaci - jiste to zazil kazdej :o)
11
Záchranář | 20.06.2007, 11:18:11
Záchranář | 20.06.2007, 11:18:11
To koukám,vzhuru a žádná smska
12
Záchranář | 20.06.2007, 11:18:28
Záchranář | 20.06.2007, 11:18:28
To koukám,vzhuru a žádná smska
nebo třeba ještě neví a stydí se to říct či se plácá v jiných věcěch. Nebo něco někde končí a "natvrdo" něco hned začínat nemá sílu. Nebo nevidí do slečny, která čeká. V tom dnešním světě (jak jsme kdesi dříve rozebírali) se ty role promíchávají, takže někdy může být rád, že napíše ona první (ale ne proboha ve stylu "Proč nepíšeš? To jsem ti dobrá jen na občasné povyražení?!"). To je někdy i můj případ.
Kolikrát se mi "přihodila" neozývací slečna. Já nevím, řídím se tím, že napsat je hezké, ale odepsat slušnost. Z textu se pak dá (někdy) poznat, ale někdy taky ne, vzhledem k absenci nonverbální roviny... A taky - je tady hranice mezi "mám zájem" a "už se vtírám".. ta je taky nezřetelná...
Kolikrát se mi "přihodila" neozývací slečna. Já nevím, řídím se tím, že napsat je hezké, ale odepsat slušnost. Z textu se pak dá (někdy) poznat, ale někdy taky ne, vzhledem k absenci nonverbální roviny... A taky - je tady hranice mezi "mám zájem" a "už se vtírám".. ta je taky nezřetelná...
14
Jejka | 20.06.2007, 12:50:35
Jejka | 20.06.2007, 12:50:35
No jo, ale všecho moc škodí. Když je muž moc neozývací je to špatně - dlabe na nás. Naopak když je ozvývací až moc - je to špatně - mám pocit, že dolejzá a to mi taky točí. Ach jo. Nevím co chci.
Gino, s tímhle zásadně nesouhlasím. Komunikace je základ KAŽDÝHO vztahu. Kde není komunikace, není vztah...
Jejka: No je to s váma těžký :)
"Muž ozývací a muž neozývací" velmi zajímavé rozlišení.. ;)
18
radka | 20.06.2007, 22:45:43
radka | 20.06.2007, 22:45:43
mam ozyvaciho muze a jsem neozyvaci.
jayee... to mas samozrejme pravdu :o) Ale ty mluvis o vztahu, kdezto ja o fazi, kdy jsou dva v takovem tom "otukavani" IMHO o tom myslim clanek byl a pokud jde o vztah - neznamena prece, ze: neozyvaci=nekomunikativni :o)
Gino, pro mě vztah = citový prostor mezi dvěma jakýmikoliv lidmi, kteří spolu mají co do činění... Myslím, že je to stejný kdykoliv, i třeba mezi kamarády. A neozývací = komunikativní pouze tehdy, kdy se to dotyčnému jedinci hodí... a vztah není nikdy záležitostí jednotlivce.
jayee... myslim, ze to beres az moc vazne vsechno to, co se tu pise :o)
Gino, proč to beru moc vážně, protože s tebou nesouhlasím? :) To můžu stejně tak říct, že to bereš až moc nevážně :) Kdo určuje míru vážnosti tématu? Pro tebe to třeba důležitý neni, tak to bereš nevážně, zatímco pro mě je komunikace naprosto klíčová záležitost, tak ji vážně beru... Krom toho kdyby všichni brali všechno nevážně, byl by život strašně stereotypní a nudnej.
23
Gino | 22.06.2007, 13:38:08
Gino | 22.06.2007, 13:38:08
jayee... :o) Jestli se mnou nesouhlasis to me, ver mi, pranic netrapi :o) Kazdopadne si vyprosuji jakekoli narazky na to, zda pro me komunikace v paru je, ci neni dulezita :o) Dekuji ;-)
jayee & gino: Za "neozývacího" bych označila spíš muže (nebo ženu:o)), který/á nemá potřebu být v kontaktu/mluvit o pocitech či citech/ujišťovat/mluví raději míň než víc. To ale neznamená, že by pro něj/ní nebyla komunikace obecně důležitá (je schopen mluvit, jen to prostě nepotřebuje:o)
Druhá věc je, že tím může zraňovat lidi, kteří takoví nejsou a mlčení si vykládají negativně. V této chvíli se neozývací jedinci dělí na dvě podkategorie (a nejen oni): 1) Ti, kteří na pocity druhých kašlou a 2) Ti, kteří vyjdou vstříc druhému a i když sami tu potřebu nemají, snaží se víc mluvit víc/ujišťovat/být v kontaktu/mluvit o pocitech atd.
Druhá věc je, že tím může zraňovat lidi, kteří takoví nejsou a mlčení si vykládají negativně. V této chvíli se neozývací jedinci dělí na dvě podkategorie (a nejen oni): 1) Ti, kteří na pocity druhých kašlou a 2) Ti, kteří vyjdou vstříc druhému a i když sami tu potřebu nemají, snaží se víc mluvit víc/ujišťovat/být v kontaktu/mluvit o pocitech atd.
Kamio: Oni vůbec vztahy a speciálně zezačátku jsou chozením po lávce mezi různými nezřetelnými hranicemi. Dával zájem najevo ani moc, ani málo, očekávat ani všechno, ani nic... Netlačit příliš, ale zároveň trošičku tlačit... Když se do toho zamíchá současné prolínání mužských a ženských rolí a navíc fakt, že někteří muži stále uvažují ve starším pojetí rolí (oni jsou lovci, když loví příliš okatě žena, vyděsí je to) a jiní to berou naopak, je v tom solidní bordel.
Ale kdyby to bylo jednoduché, ztratilo by to počáteční balancování a oťukávání své kouzlo:)
Ale kdyby to bylo jednoduché, ztratilo by to počáteční balancování a oťukávání své kouzlo:)
Gino, já jsem psal "třeba". Samozřejmě to nevím a nebylo účelem ti něco podsouvat. Jestli to tak vyznělo, tak se omlouvám.
Miss, počkám si na definici ozývacího a pak to vyhodnotím :)
Miss, počkám si na definici ozývacího a pak to vyhodnotím :)
27 Miss
Ila | 22.06.2007, 17:24:27
Ila | 22.06.2007, 17:24:27
No jo, opět škatulkujeme do kolonek... :-) Btw. ty jsi taky pěkně neozyvaci, az je mi to nekdy lito...
Na nápravě se pracuje, zatím je to u mě megahektické, nestíhám ani psát blog:)
jayee... v pohode. Jen jsem nechtel, abych vyznel tak, jak jsi popsal :o) Jinak ok, v pohode.
Znám neozývací muže:) je to můj otec a můj přítel:) Hledat v jejich slovech a činech lásku je celkem jednoduché, když je tak člověk vychován:)
31
K... | 09.07.2007, 12:07:53
K... | 09.07.2007, 12:07:53
Jak vyjít s muži?... najít si ženskou:)
32
Builder | 02.08.2007, 15:36:12
Builder | 02.08.2007, 15:36:12
Hledas muze, ktery by se o tebe emocionalne staral, myslel na tebe i kdyz nejste spolu, a mel minimalni zajem o sex. Takovy napadnici neexistuji. Toto jsou kvality muze, ktere najdes pouze ve svem otci a bratru. Pravy muz si zada SEX. Ano, muz si drzi milenku, protoze milenka mu da. Kdyby se vzpirala a nechtela dat, tak by s ni take nebyl. Zensky maji radi ve sve pritomnosti homosexualy, protoze s nima muzou byt cely vecer, i se opit, s nimi tancovat, zertovat (i o sexu), a nakonci vecera, homosexual je nebude zvat do postele.
33
luciana | 05.10.2007, 10:13:26
luciana | 05.10.2007, 10:13:26
Ja jsem neozyvaci jen tehdy, kdyz o toho kluka nestojim a doufam, ze ho to trkne samotnyho...
To je myslím rozšířená strategie. Pak může být dívka zmatena, když se jí chlapec neozývá a přitom zájem má:) Jak se ji mi již několikrát stalo:)
35
luciana | 05.10.2007, 12:30:09
luciana | 05.10.2007, 12:30:09
Jo, urcite to nemusi znamenat, ze protejsek nema zajem. Ale protoze sama se neozyvam jen pri nedostatku zajmu, hned bych v tom videla nezajem i u toho druhyho. Nekdy muze jit jen o nesmelost..
36 typy
janus | 24.04.2008, 15:06:09
janus | 24.04.2008, 15:06:09
Moc pekne popsane, zvlaste kdyz hned prvnim typem se presne trefis do me osoby :P. Ja jsem muz neozyvajici, a od ostatnich ocekavam totez - navic nechapu ostatni i kdyz by se nedalo rict ze se nezajimam o to co citi - spis sem uplne mimo a divam se na ne jak na martany. Pro nas, velice introvertni technicky zamerene typy jsou lide dost obtizni - nejsou standardizovani, jsou neklasifikovatelni a navic casove nestaly ... grrrrr!!! kdo se ve vas ma vyznat! :P
s lidma je to potíž, se ženskýma ještě víc:) Pro technicky zaměřeného jedince musí být bytost emocionální něčím podobným jako sopka vybuchující bez jakékoliv logické nebo zjevné příčiny:)
Jenže ono je to i naopak. Takový neozývací muž je pro ženu často podobným marťanem, ve kterém se nemá šanci vyznat. Lidé nejsou křišťálové koule, do hlavy nikdo nevidí a očekávat, že další lidé budou plnit má očekávání bez toho, abych je s nimi seznámil je utopie.
Pokud chci snížit chaotičnost systému, musím komunikovat a jasně seznámit druhého se svými pravidly. Ušetřím tím nejen nervy jemu/jí (v jakémkoliv přátelském vztahu), ale i sobě výrazně ulehčím život:)
Jenže ono je to i naopak. Takový neozývací muž je pro ženu často podobným marťanem, ve kterém se nemá šanci vyznat. Lidé nejsou křišťálové koule, do hlavy nikdo nevidí a očekávat, že další lidé budou plnit má očekávání bez toho, abych je s nimi seznámil je utopie.
Pokud chci snížit chaotičnost systému, musím komunikovat a jasně seznámit druhého se svými pravidly. Ušetřím tím nejen nervy jemu/jí (v jakémkoliv přátelském vztahu), ale i sobě výrazně ulehčím život:)
Žádné komentáře:
Okomentovat