středa 24. prosince 2008

Noční můry

Vítejte zpět.
Jedu tramvají a z okna vidím hřbitov. V mlze postávají a polehávají postavy. Bezdomovec se přehrabuje v igelitce a podává něco nepřirozeně vyhublé postavě. Na dalším hrobě leží malá holčička. Běhá mi mráz po zádech a klepu se strachy. Hubený muž se otáčí a dívá se na mě. Má obrovské oči v propadlých tvářích a já se hrůzou nemůžu nadechnout a probouzím se.
Byl to jen sen. Oddechnu si. Jsem u rodičů a ukazuju fotky z dovolené. Bráška uteče s balíkem fotografií, sedne si na křeslo a prohlíží si je. Co je tohle? Ptá se. Dívám se mu přes rameno a vytrhávám mu fotky z ruky. Jsou na nich kousky rozřezaných těl. Na další fotce je hřbitov v mlze s vyhublou postavou.
Probouzím se s hrůzou a křikem. Jsem doma, vstávám a dělám si čaj. Jdu do pokoje k počítači, dveře nejdou otevřít. Něco se za nimi vzpříčilo. Čas se přetáčí zpátky. Slibuju mámě, že pohlídám bráchu. Jak jsem jen mohla zapomenout? Rozrážím dveře a...
...a dál nemůžu ani psát. Na konci snové série postupně pohřbívám všechny blízké.
Probouzím se – teď už doopravdy. Jsem vzhůru, byl to jen sen. Polštář mám promáčený od slz, mokrá košile se lepí na tělo, teče mi krev z nosu. Klepu se, nemůžu dýchat, srdce buší tak, až to bolí a zvedá se mi z toho žaludek. Slzy mi tečou i po probuzení a nedají se zastavit.
Zhluboka dýchám a myslím na hezké věci. Jdu si opláchnout obličej vodou a napít se. Na notebooku pouštím relaxační hudbu, na zem dávám deku a zkouším pár cviků z jógy. Pozdrav slunci ve tři ráno vyznívá divně, ale pomáhá. Dávám si sprchu a ze sušičky vyndávám voňavou košili. Vzpomínám na radu psychoušky a beru si další Epiral.
Lehám si zpátky do postele a v té chvíli se mi všechno vrací. I přes nekonečnou únavu se podvědomě bráním spánku. Hřbitovní motiv se opakoval už několikrát, co když se tam zase vrátím? Po další hodině koukání do stropu na spánek rezignuji a sahám po notebooku. Psaní by také mohlo pomoci pročistit hlavu.
misstriss | 8.03.2008, 4:28:00

Komentáře (22)

avatar
1 taky a zrovna dnes
L. | WWW | 08.03.2008, 08:49:44
Ja jsem mela dnesni noc taky plnou hnusnejch a ohavnejch snu. A vzbudila se kvuli nim snad trikrat....
avatar
2
emef | WWW | 08.03.2008, 09:36:20
To je drsný.. To by skoro chtělo sáhnout po nějakém snáři, co to znamená..
Mně se asi před čtrnácti dny zdálo, že jsem zastřelil vlastního otce, nejhorší ale bylo, že jsem z toho v tom snu měl radost..
avatar
3
ngvadi | 08.03.2008, 10:51:15
jo, tyhle sny, kdy se cloveku zda, ze se uz vzbudil, sou nejhorsi...

4
jayee | WWW | 08.03.2008, 11:59:53
emef: Jak jsem schopen věřit, že znamení zvěrokruhu maj svoje typický povahy, tak snáře jsou fakt blbost. Existujou o dost lepší techniky práce se snem.
avatar
5
emef | WWW | 08.03.2008, 12:08:58
jayee: Já fakt nevim, na typický rysy jednotlivejch znamení zvěrokruhu jsem začal věřit tak před měsícem, kdy mi kamarádka přesně popsala, jak pozná na první pohled, co je člověk za znamení. Fakt mazec. Se sny žádný zkušenosti nemám..
avatar
6
aTeo von Chucpe | WWW | 08.03.2008, 16:53:11
A kde se flákal Freddy Krueger?
avatar
7 emef, jayee
misstriss | 08.03.2008, 20:06:52
Já mám doma jeden úžasnej snář. Napsal ho nějakej pán, kterej 80procent hesel spojil s negativním výkladem. Hruška - smrt v rodině. Klobouk na hlavě - zrada. Pařez - nevěra. Houba - smrt v rodině. Ten pán byl asi dost naštvanej:) Snářům tedy opravdu nedůvěřuji:)
Jayee, nějaké návrhy na zahnání zlých snů?
avatar
8 aTeo
misstriss | 08.03.2008, 20:10:36
Když zjistil, že v porovnání s mými sny je jeho job pohádka pro děti, pověsil řemeslo na hřebík, našel si kámoše Edvarda a stříhaj spolu keříky.

9
jayee | WWW | 08.03.2008, 21:32:27
emef: Já znám jenom Blížence a Raky :) Teda ne že bych viděl někoho na ulici a určoval, co je za znamení... Ale svoje způsoby chování maj a jsou poměrně snadno rozpoznatelný. V poslední době jsem poznal i pár Vah, ale je celkově zajímavý, že člověka opakovaně zaujímaj stejný znamení, v mym případě to tak funguje, fakt.

Miss: Pro zahnání nevim. Pro práci s nimi samozřejmě. Ale víš, že tohle není moc téma pro veřejnou diskuzi...
avatar
10
emef | WWW | 08.03.2008, 22:01:02
Miss: Máme doma taky nějakej, ale nikdy jsem nepochopil, co tím chtěl básník říci, je to vlastně tak, jak si to chceš vyložit, protože v každym snu je tolik různejch symbolů, že to dohromady nedává vůbec nic. :-D

jayee: Já teda nepoznám nikoho, ale když se nad tim zamyslim, tak to tak fakt je. Když se to tak vezme, tak mě bys poznal, jsem rak, teď už si můžeš domyslet, jakou mám povahu. :-) A že by mě zajímaly stejný znamení, to nevim, to bude chtít delší dobu na sledování. ;-)

11
jayee | WWW | 08.03.2008, 22:14:37
emef: Asi ne, já jsem vysazenej na dívčí povahy ;)
Ale Račice jsou dle zkušenosti nechutně citlivý, brrr :P
avatar
12 znameni
or | 09.03.2008, 11:29:59
2 emef & jayee: Dřív jsem považoval za pitomost, že by datum narození mělo nějak výrazně ovlivnit lidskou povahu, ale postupem času se také blížím k názoru, že něco na tom je.
Prý pokud přestáváme rozumět světu a technice kolem sebe začínáme se přiklánět k různým "okultním" směrům. Že by už první příznaky :-)

2 misstriss: Máš takové sny i v pohodovém období nebo je to depka zatažená i do snu?

13
jayee | WWW | 09.03.2008, 11:45:21
or: Přikláním se k tomu, co vnímám smysly... Když vidím, že věc, kterou pustim, desetkrát po sobě spadne dolů, věřim tomu, že věci vždycky padaj dolů, aniž bych potřeboval rozumět gravitaci..
avatar
14 Or
misstriss | 09.03.2008, 14:36:38
Mám takové sny i v pohodovém období, i když ne tak často. Dnes jsem se procházela zmrzlou Prahou, uprostřed Vltavy byl kůň z ledu, šla jsem po zábradlí, které se začalo rozpadat, šla jsem do věže, která se začala bortit, bála jsem se a něco hledala, měla jsem sebou našeho psa, kterého rozdrtila ta věž... To byl takovej klidnější sen:)

15
lik | WWW | 09.03.2008, 19:21:38
jj, vnorene do sebe nocni mury..moc casto je nemam teda, ale clovek se trese jeste par hodin pote, co se probudil. taky proto ze to vypadalo tak ZKUTECNE..ze mel sen a probudil se, a pak svet se znovu premenil do desive purpurove frasky..
avatar
16 koukni do kalendare ...
ajak | 10.03.2008, 11:18:33
... a kdyz uvidis jak se tam tlemi kulatej obrazek mesice, je velka pravdepodobnost podobnych snu. na hodne lidi faze mesice opravdu funguji. jeste muzes byt rada, ze nechodis po strechach.
avatar
17
neinire | 10.03.2008, 21:13:46
Takový sen se mi zdál jen jednou. Tři šíleně se chechtající skřeti ničíci kořeny mého milovaného stromu,šero, skřet s fotoaparáte, který když tě vyfotil tak jsi umřela, hřbitov, ze kterého se nikdo nevrátil. Po opravdovém probuzení a následném usnutí následoval vždycky návrat zpět do snu a tak jsem se opravdu naštvala a postavila se jim čelem a začala jsem na ně pouštět bílé světlo a s tím bílým světlem se mi nějak spojilo svítání a jak přibívalo dne skřeti kvečeli a rozplynuly se ve světle. Ale já mám asi tu výhodu, že málokdy si dělá sen to co chce, že ho reguluju:)
avatar
18
Kamio | WWW | 12.03.2008, 12:15:40
Taky se mi občas stává, že mám podobné noční můry. Ten strach znovu usnout je přirozená reakce organismu, to ti ale v tu chvíli prd pomůže, když potřebuješ klidně a spokojeně spát. Hřbitovní motivy... no, já bych si to napsal (což jsi tady chytře udělala;-) a hledal s někým povolaným souvislosti, miss.
avatar
19
čagi | 12.03.2008, 17:05:33
Nejhorší je, když se sny stále vrací, opakují se nebo jsou takhle zacyklené, fuj... já si snad své noční můry už odbrečela, dětství jsem jimi měla plné, teď jsem jaksi klidnější, nejspíš jsem se s určitou situací už vyrovnala a tak se mi nemusí podvědomě připomínat.
Čert ví (Freud by to svedl na sexualitu), co takové sny znamenají.

20 ...
Daves | WWW | 13.03.2008, 07:06:03
Jo, jo, tyhle probuzení plné úzkosti taky občas znám...

21
deepwell | Mail | WWW | 14.03.2008, 12:30:17
Tak já teď nespavost řeším z jiného úhlu ;) Ale tohle si pamatuju z dětství. Sen, který se pořád vracel, dost často nebyl ani takto konkrétní spíš abstraktní jen pocity, hrozné pocity, a já se pak bránila usnout... Až mě únava zmohla a já pak znova zažívala tu hrůzu a ráno se děsila večera...
Nerada na to vzpomínám.
avatar
22
Ila | 14.03.2008, 17:50:46
Holcicko.....

Žádné komentáře:

Okomentovat